Tcherniakov va se régaler !!
Pronostics pour Aix 2020 et suivants
Re: Pronostics pour Aix 2020 et suivants
Le nom de Sabine Devieilhe circule pour le Coq d'or cet été à Aix
Parution de ma biographie "Régine Crespin, La vie et le chant d'une femme" ! Extraits sur https://reginecrespinbiographie.blogspot.com/
Odb-opéra
Odb-opéra
Re: Pronostics pour Aix 2020 et suivants
réponse mardi prochain.
Je viens de tomber sur une interview de 2018 où Kosky annonce commencer à travailler sur le Coq d'Or et donne sa méthodologie: il part de la musique, pas de l'histoire:
I'll give you an example: I'm beginning to work on Le Coq d'or, which I will do in Aix-en-Provence in 2020. I know the music very well, I’ve always loved Rimsky’s music and the story but I’ve never seen a production. Even if I’ve listened to a piece 20 times, I have a ritual that we’ll follow: in the next two months, I will meet with my design team and we will all sit in the one room and we'll listen together to the music, right through, because the start point and the end point is always the music. Even though I talk about drama and even though I talk about text and design and performance, the starting point and ending point for inspiration and for what I want to achieve on stage is the music.
Then, we will radically and scientifically enter into a study of that music, breaking it down. People think that the first thing is "Where should it be set? Are you doing modern? Are you doing historical? Are you setting the 20s?" These are not the questions I ask – that all comes way down the road. The first questions have to be "What is this music? What's it trying to convey? What is the emotional landscape of the piece?". And then, from that, come little bits of ideas. It could be "How do we bring the golden cockerel on stage? What is the golden cockerel? The King is very unsympathetic, how do we make the audience feel for this man, even though he actually gets his eyes pecked out at the end?” What emerges after a few months or a year, is a space: all my designs are spaces, where anything can happen. I rarely get my designers to design me a space where it's very defined and clear, because I just need that space to start work. And really, once we've worked that space, which is usually a year before the rehearsals, I forget about the production, I don't do any more work on it.
Interview complet:
https://bachtrack.com/fr_FR/interview-b ... ember-2018
- David-Opera
- Basse
- Messages : 7823
- Enregistré le : 06 févr. 2004, 00:00
- Localisation : Boulogne Billancourt
- Contact :
Re: Pronostics pour Aix 2020 et suivants
J'ai reçu effectivement le programme depuis plusieurs jours comme pas mal de gens je suppose.
Direction Aziz Shokhakimov pour Le Coq d'Or.
Direction Aziz Shokhakimov pour Le Coq d'Or.
http://fomalhaut.over-blog.org/
"Le problème à l'opéra, c'est son public." Patrice Chéreau.
"Le problème à l'opéra, c'est son public." Patrice Chéreau.
- David-Opera
- Basse
- Messages : 7823
- Enregistré le : 06 févr. 2004, 00:00
- Localisation : Boulogne Billancourt
- Contact :
Re: Pronostics pour Aix 2020 et suivants
Innocence ( Kaija Saariaho)
Mise en scène Simon Stone
Direction Susanna Mälkki
Jukka Rasilainen, Magdalena Kozena, Sandrine Piau, Anna Prohaska, Markus Nykänen, Tuomas Pursio
Estonian Philharmonic Choir, London Symphony Orchestra
Coproduction San Francisco Opera, DNO, ROH Covent Garden, Finnish National Opera & Ballet
Mise en scène Simon Stone
Direction Susanna Mälkki
Jukka Rasilainen, Magdalena Kozena, Sandrine Piau, Anna Prohaska, Markus Nykänen, Tuomas Pursio
Estonian Philharmonic Choir, London Symphony Orchestra
Coproduction San Francisco Opera, DNO, ROH Covent Garden, Finnish National Opera & Ballet
http://fomalhaut.over-blog.org/
"Le problème à l'opéra, c'est son public." Patrice Chéreau.
"Le problème à l'opéra, c'est son public." Patrice Chéreau.
- David-Opera
- Basse
- Messages : 7823
- Enregistré le : 06 févr. 2004, 00:00
- Localisation : Boulogne Billancourt
- Contact :
Re: Pronostics pour Aix 2020 et suivants
Wozzeck (Berg)
dm Simon Rattle - ms Simon McBurney
Gerhaher, Kampe, Brenna, Hoare, Sherratt, LeRoy Johnson, Bridges
Coproduction Teatro di San Carlo, Naples
dm Simon Rattle - ms Simon McBurney
Gerhaher, Kampe, Brenna, Hoare, Sherratt, LeRoy Johnson, Bridges
Coproduction Teatro di San Carlo, Naples
http://fomalhaut.over-blog.org/
"Le problème à l'opéra, c'est son public." Patrice Chéreau.
"Le problème à l'opéra, c'est son public." Patrice Chéreau.
- David-Opera
- Basse
- Messages : 7823
- Enregistré le : 06 févr. 2004, 00:00
- Localisation : Boulogne Billancourt
- Contact :
Re: Pronostics pour Aix 2020 et suivants
Orfeo (Monteverdi) - Version de concert
dm Alarcon
Contaldo, Flores, Bridelli, Reinhold, Scott, Giangrande, Vistolli, Bellotto, Vitale, Meerapfel
dm Alarcon
Contaldo, Flores, Bridelli, Reinhold, Scott, Giangrande, Vistolli, Bellotto, Vitale, Meerapfel
http://fomalhaut.over-blog.org/
"Le problème à l'opéra, c'est son public." Patrice Chéreau.
"Le problème à l'opéra, c'est son public." Patrice Chéreau.
- David-Opera
- Basse
- Messages : 7823
- Enregistré le : 06 févr. 2004, 00:00
- Localisation : Boulogne Billancourt
- Contact :
Re: Pronostics pour Aix 2020 et suivants
Pas en 2020 visiblement.
http://fomalhaut.over-blog.org/
"Le problème à l'opéra, c'est son public." Patrice Chéreau.
"Le problème à l'opéra, c'est son public." Patrice Chéreau.